Jumaat, 22 Oktober 2010

tamatnya riwayat kura2 tidak bermakna matinya sebuah persahabatan





kehidupan aku yang amat meyedihkan hari ini...
sebab:
1. sahabat aku
2. aku masuk pusat sejahtera
3. kura2 mati

apa erti semuanya ini... em... time ni aku p ambik bekas kura2.. nak p bersihkan
memang tiap2 hari aku akn bersihkan dan beri makan...
em.. sampai je singgi
menistis air mata aku bila tguk kura2 ni dlm keadaan seperti ini... sudah la sahabat aku
buat aku macam ni... ni kura2 mati dalam keadaan yang meyayat ati...
memang kilit kura2 ni lembut... x sangka aku sampai tersiat seperti itu...
aku bawa bangkai kura2 pergi ke tasik
ya allah ampunkan lah dosa aku...
menitis air mata aku sepanjang perjalanan itu..

wahai sahabat ku...
walaupun kura2 tinggal seekor tapi persahabatan kita tidak akan mati sehingga akhir hayat
sesungguhnya sahabat itu adalah sehingga akhir hayat..
dah kamu adalah sahabat saya dunia akhirat.
maafkan saya jika saya ada kesilapan...
walaupun hingga kini... masih dalam pencarian kesalahan diri aku...



Tiada ulasan: