Jumaat, 13 Ogos 2010

Sayu Hati Hidup Di perantauan

Words spoken at random to create conflict.
Cruel words can destroy a life.
Words
spoken in place to ease tensions.
Words
wholeheartedly to heal and bless.

kata2 ini aku translate kepada bahasa malaysia

Kata-kata yang diucapkan sembarangan dapat mewujudkan perselisihan.
Kata-kata yang kejam dapat menghancurkan suatu kehidupan.
Kata-kata yang diucapkan pada tempatnya dapat meredakan ketegangan.
Kata-kata yang penuh keikhlasan dapat menyembuhkan dan memberkati.

hati aku sayu, sedih, mendung dan hujan tanpa henti. hidup diperantauan yang banyak menyeksakan jiwa. aku terlalu rindu, dan sayang dia.... aku dah xmampu membuatkan dia bahagia. aku xmampu lagi buat dia tersenyum, ketawa, dan ceria. maafkan aku. aku tidak bermaksud apa2.... mood diperantauan.... tiada siapa merasainya kecuali dia mengalaminya.

mood perantauan, aku disini tiada siapa2... jauh sekali tempat megadu... dan tidak sama sekali tempat untuk berkasih dan mengasihi.... hidup aku disini hanya keseorangan, makan kah aku?... tidur kah aku?... mandi kah aku?... solat ke aku?... berduit ke aku?... apa masalah ke aku?.. semua aku tanggung sendiri... ada sape nak ambil tahu aku disini?.... tiada siapa hiraukan aku disini. titisan emas yang aku titiskan pun tiada siapa tahu sebabnya. aku terlalu sayangkan dia, kerana dialah yang sentiasa mengambil berat tentang diri aku... tanpa dia dalam hidup aku, hidup aku bagaikan sampah buangan. serioz... aku tak main2... aku sahaja yang rasa semua ini...
aku dah tak terluah lau aku cerita semuaini.... bagi aku sahabat akulah segala2nya... em....

aku akan rebah jika dia rebah disana....

aku ingin menyatakan apa yang aku alami selama ini... aku tak paksa untuk sesiapa percaya apa yang aku alamai... betul atau tidak aku tak tahu nak katakan apa. tapi apa yang aku katakan jika sahabat aku sakit di sana aku akan merasainya, walaupun sedikit... jika dia demam disana, aku akan merasainya, tidak tahulah kalau sebaliknya bagi dia atau semua ini hanya kebetulan sahaja... aku harap dia menjadi insan yang kuat disana, kerana aku dah tidak mampu untuk menahan segalanya disini.

Mengenai Saya

Foto Saya
Nur Sofiah Binti Tugeran
ketenangan... mencari haluan hidup yang sempurna.... sahabat adalah segala-segala2nya bagi aku... jika sahabat itu tikam aku bermakna matilah aku...

lihat catatan profil aku... kasarkan bahasa aku... aku xreti nak melukan dengat ayat yang berbunga2... dan tajuk or isi tajuk ini bukan rekaan semata2... tapi memang niat asal dan matlamat utama aku.... seperti yang aku katakan... sahabat adalah segala2nya bagi aku... dia sahaja yang faham dan ketahui siapa diri aku ini.... jadinya jika dia tikam aku bermaknya aku akan jatuh dan mati dalam kehidupan aku.... aku ingin terangkan secara detil mengenai ini... sahabat adalah orang yang paling hampir pada diri aku. sebab sahabatlah tempat untuk aku mengadu segala2nya. sakitkah aku... masalah aku... siapa aku... dialah tempat aku menangis, meluahkan segala2nya...berbandingkan famly aku tidak pernah aku cerita apa2.... jika sahabat aku yang utama dalam hidup aku... jika satu hari nanti sahabat aku pergi dalam hidup bermakna aku akan mati dalam diri aku walaupun jasad aku wujud tapi hati, jiwa aku kosong, tapi kalau insan lain yang buat aku macam 2. aku xkan terasa kehilangan macam mana aku kehilangan sahabat aku.... 0.01saat jika dia tinggalkan aku, jiwa aku gelisah...hidup aku tercari2.... semua akan berubah... itulah yang aku katakan "jika sahabat itu tikam aku bermakna matilah aku..." bukan bermakna yang terlalu teruk yang dia fikirkan... aku harap dia faham dan memahami... ini hanya bahasa kiasan yang kasar sahaja... bukan lah kata2 yang menuduh or menunding jari seperti " penghianat seperti mana yang aku kene... aku sendiri tak faham dan kenapa?.....

Yang aku ingin katakan :
" kasih sayang kepada sahabat tidak boleh diungkapkan dengan kata "




Tiada ulasan: