Isnin, 16 Ogos 2010

16 ogos jalan hidup


ini asiment aku, jenama seharian ku... apa macam?


masa balik dari kelas antarabudaya aku p school art jap nak p GIRO, nak tguk akaun bank aku tinggal berape... owh my god, tuhan je yang tahu bila aku tguk jumlah mesin atm 2 tertera baki akaun aku,,... oit jimat2... huhuh tq me..... em.. cerita semula pasal gambar ini... korg tahu x benda ini apa?... inilah trial jename tuala wanita. aku dapat masa lalu depan school.. inilah namanye rezeki datang...

lokasi gambar ni di hadapan muzium dan galeri tuanku fauziah saje je ambik gambar ni, macam happy je kan?... huhuh aku nak cerita sikit pasal kelas tadi

M. Nasir Mustika

Kau yang berselindung
Di balik sutra
Warnamu pelangi
Engkau mustika hati
Pesona cinta
Mahligai rindu
Malam dingin yang kejam
Aku tiada gentar
Kerna cintamu
Misteri alam yang terbongkar
Lena jadi sedar
Kerna kasihmu

Yang dulu ku cari
Rupa-rupanya ada di sini
Dan yang bermain di mimpi
Menjelmalah engkau dalam realiti

Dulu lalu depan mata
Tapi ku tak hirau
Ku Tak peduli
Tapi setelah ku tahu
Jajarkan ke Tengah
Hanya engkau teman
Kau tak ku lepaskan

Mustika, oh... mustika
Mestikah aku menjadi penanti
Pelukan sakti cinta sucimu
Aku tak sabar menantikan esok hari
Bawalah daku bersamamu
Oh, mustika hatiku
Mustika, oh... mustika

kelas dimulakan dengan karoke oleh en. has*** dgn tajuk lagu mustika... dah 2 dia sambung lagi dgn lagu ni...

Jamal Abdillah Kekasih Awal Dan Akhir

Malam menanti siang
Siang menanti malam
Bagai berkurun lamanya
Masa memisahkan kita
Hingga terlupa
Pada paras lupa

Malam mencari mimpi
Siang mencari erti
Tersingkap seribu makna
Terucap seribu kata
Terlepaslah... rahsia

( korus )
Sekian lama terpisah
Akhirnya bertemu
Mengenang dosa
Mengenang rindu
Dan ternyatalah
Cintaku yang satu...
oh oh...

Kau kekasih awal dan akhir
Kau kekasih zahir dan batin
Setelah ku sedari
Cintamu yang abadi

Takku harap takku peduli
Walau bulan jatuh kebumi
Dan hadir bidadari
Tak kumimpikan lagi

Kerana kau lebih mengerti

( ulang korus hingga akhir)

Kerana kau lebih mengerti


M. Nasir
Hati Emas

Berjalan di tanah gersang Mentari mencekam dada Debu-debu di jalanan Menjadi teman setia Tiada lain tujuanku Hati emas yang ku cari Kisahnya di hujung dunia Mengapa tak ku temui Oh! terdengar suara halus Bagai dengar dan menghilang Katanya pulanglah oh! anakku Ia tiada di sini Kembara Puas sudah ku mengembara Ke mana perginya oh! cahaya Mencari hati emas bukannya mudah Di masa kini adakah kau peduli Mungkinkah dikau miliki Hati emas murni suci Inginku menjadi sahabatmu Hingga akhir hayat nanti Kembara Puas sudah ku mengembara Ke mana perginya oh! cahaya Mencari hati emas bukannya mudah Mungkin selamanya takkan aku temui


setiap lirik ini ada maknanya... ingat... jangan orang main ko main gitar, orang menyanyi, ko pun ikut menyanyi, org melompat macam beruk, ko pun melompat macam beruk... dalam dunia ini berapa ramai manusia yang berilmu?... ada dgree. master n phd?... aman ke dunia ni?... berape ramai manusia bijak dalam dunia ni?... memang ramai bijak memcipta bom untuk mengacurkan manusia... bijak merancang untuk menghancurkan bangsa...
kebijaksanan dan kegilaan manusia tak banyak beza... fikir2 kan lah.... huhuh

Tiada ulasan: