Selasa, 9 November 2010

Jambori Pengakap Interasional 2008


aku dan maya


pegakap pontian johor bersama tuan abah



teringat aku ketika ini... banyak pengalaman yg aku dapat dalam hidup berpengakap setelah aku tinggalkan hampir bertahun2... last aku berpengakap darjah 6.. n last aku berkemping masa darjah 6 semasa PERHIMPUNAN PENGAKAP KANAK2 JOHOR di KUKUP..
kini aku kembali berunifom...
walaupun ketika ini aku sepatutnya menjadi kelana sebb umur aku dah lebih 18 tahun... degan diam2 aku menjadi peserta pegakap remaja... aku buat semua aktiviti untuk mendapatkan lecana... memang shok gila...
9hari tanpa tido....dan mandi... gila kentang teringat aku kisah jambori ni sebb bilik air punya banyak tapi xde air... uhhh,...memang sah2 x mandi... masa baru sampai ketawakn budak2 bawak beldi, rupanya bila dah masuk kem.... padan muka kene pada diri sendiri...
air memang terhad... so kami gunakan tok bersugi, beristinjak n yg penting untuk ambil air solat...
walau apa pun yang berlaku... solat tidak kami tinggalkan walaupun x cukup tido...
masa ni hidup berkumpulan... aku grob 5.. yg aku ingat kawan2 aku... fifah, andik yusri, hisham... n yang lain2... yg shok kami jadi ahli QM dapur.. gila kentang satu hari penat memasak dan macam2 kami masak sampai kemalam... dibandingkan dhn QM dapur pada hari2 lain... kami yg paling terbaik... almaklumlah dari subuh hingga ke jam 1 pagi di dapur... masak, n lain2 sebb ari 2 ada pesuruhjaya datang, kamilah paling bzy... n dapat kupun belanja makan sorg berapa ringgit tah aku pun x ingat hadiah dari pesuruhjaya pontian sebb ketekunan kami

inilah fst time aku hafal kod beta... susah gila.. setiap 1 abjad, 1 huruf..
n fst time aku main kayak... best gila2....

so lau ada peluang lagi... aku nak sagat2 joing pengakap lagi... hope ada kesampatan

Tiada ulasan: