Ahad, 3 April 2011

sang burung mencari kebebasan?



kemana hala tuju sang burung untuk di tuju?
aku masih mencari2...
katanya ke satu distenasi yang tiada siapa dapat mencarinya.
tapi dimana?
di utara?
selatan?.
timur atau barat?
adakah tempat itu selamat?
adakah tempat itu sempurna?.

aku hanya sahabat yang tidak mempunyai apa2
miskin harta,
miskin segala2nya
yang aku mampu hanyalah
segunung kasih sayang yang tinggi nilainya
tanpa mampu dibayar dengan wang ringgit.
mungkin?

namun semuanya hiba meyepi
sang burung mempersoalakan
kenapa aku tidak menjaganya dengan sebaiknya.
aku masih tertanya2 kenapa sang burung megatakan begitu?
adakah mungkin aku tidak megendahkannya lagi?
adakah aku tidak menjaganya, dan megambil indah setiap saat?
adakah sebb aku membernarkan si burung terbang berkicauan.
aku masih bertanya2.
ingatlah wahai sahabatku
tidak sesaat pun aku mengabaikan kau
mingkin tidak lagi ku ucap
namun semua itu hanya ucapan....

kini ko paksa aku untuk pulang ke tanah air
kenapa?
aku tidak mampu untuk melakukan nya
bukan kerana ko tidak penting dalam hidup aku
tapi aku terpaksa untuk melakukan
kewajipan aku...
4 projek yang harus ku bentang minggu ini
segalanya adalah finel.
terpaksa ku korbankan jiwa ku yang memberontak untuk bertemu
tapi ko perlu ingat kata2 ko ketika dulu
stdy is fst.
apa2 pun yang berlaku...
hope si burung yang ingin kebebasan
memahami
bukan aku lebih pentingkan segala-galanya..
maafkan aku sahabat
jika aku bukan sempurna untuk diri kau
jika aku ini dituduh penipu
jika aku ini kau katakan sial
sekian.


Tiada ulasan: